امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تصور کردن زندگی بدون اینترنت و عدم دسترسی به امکانات آن باعث ایجاد استرس در افراد می‌شود. زیرا بخش بزرگی از فعالیت‌های روزمره در خصوص زندگی و شغل در آمیخته با اطلاعات موجود در اینترنت است. به همین علت لازم است تلفن‌های همراه خود را به شبکه اینترنت متصل کنیم تا از امکانات آن بهره‌مند شویم. در برخی از شرایط مانند خرید سیم کارت و تلفن همراه جدید باید سرویس اینترنت سیم کارت خود را تنظیم کنیم. برای راحتی شما همراهان آموزش فعال کردن بسته اینترنت سیم کارت ایرانسل را آموزش خواهیم داد. پس اگر سیم کارت ایرانسل خریداری کرده‌اید و لازم است اینترنت گوشی خود را فعال کنید با ما همراه شوید تا آموزش‌های لازم را یاد بگیرید.

کندو - هزینه رومینگ ایرانسل

از چه طریقی می‌توان اینترنت همراه ایرانسل را فعال کرد؟

کندو - آموزش فعال کردن اینترنت ایرانسل

آموزش فعال کردن اینترنت ایرانسل

اینترنت همراه ایرانسل بر خلاف خطوط دیگر، برای کار نیاز به فعال‌سازی ندارد و به‌طور پیش ‌فرض بر روی تمامی خطوط فعال می‌باشد. اگر می‌خواهید به ‌طور عادی از اینترنت همراه سیم‌کارت ایرانسل خود استفاده کنید، قابلیت دسترسی به‌سرعت های 2G و 3G را دارید. اما اگر به اینترنت با سرعت بالاتر نیاز دارید باید تنظیمات آن را بر روی سیم‌کارت خود فعال کنید. برای این منظور اینترنت سیم‌کارت را باید به USIM تغییر دهید. پس‌ از آن سیم‌کارت شما قابلیت دسترسی به اینترنت 4G و 4.5G و حتی 5G خواهد داشت.
یک نکته بسیار مهم برای دسترسی به اینترنت سرعت بالا، داشتن تلفن هوشمندی است که از این قابلیت پشتیبانی کند.

اگر چنین تلفن هوشمندی ندارید برای دسترسی به اینترنت ایرانسل می‌توانید مودم‌های ایرانسل را تهیه کنید. این مودم‌ها به‌صورت ثابت یا همراه قابل‌استفاده می‌باشند.

کندو - هزینه رومینگ ایرانسل

چگونه می توان تنظیمات فعال‌سازی اینترنت همراه ایرانسل را انجام داد؟

برای این ‌که تنظیمات مورد نیاز این بخش را دریافت کنید، سه ‌راه پیش روی شما قرار دارد.

  • راه اول: استفاده از یک کد دستوری به فرم #۲*۴*۵۵۵*
  • روش دوم: دریافت تنظیمات اینترنت همراه خود در سیستم‌ عامل به‌ طور آنلاین
  • مورد سوم: وارد کردن تنظیمات سیم‌کارت ایرانسل خود به‌طور دستی در تلفن‌همراه
آموزش فعال کردن سرویس اینترنت سیم کارت ایرانسل

آموزش فعال کردن سرویس اینترنت سیم کارت ایرانسل

درصورتی‌که از هرکدام از روش‌های بالا استفاده کنید، یک پیامک برای شما ارسال می‌شود که در آن پیامک قابلیت تنظیم اینترنت همراه ایرانسل وجود دارد، در نتیجه با انتخاب گزینه نصب یا ذخیره این تنظیمات بر روس سیم کارت و تلفن همراه شما اعمال می‌شود.
چنانچه برای فعال‌سازی اینترنت همراه ایرانسل، در مراحل نصب از شما کد خواسته شد، می‌توانید به‌طور پیش‌ فرض اعداد ۱۲۳۴ را وارد کنید.

فعال‌سازی اینترنت همراه ایرانسل به کمک کد دستوری به چه صورت است؟

می‌توان گفت این روش ساده‌ترین راه برای فعال‌سازی اینترنت سیم‌کارت ایرانسل می‌باشد. همان‌طور که گفته شد کد دستوری این راه #۲*۴*۵۵۵* است. با شماره‌ گیری این کد دستور کد USSD اینترنت همراه ایرانسل اجرا شده و پس‌ از آن پیامکی که حاوی تنظیمات اینترنت است را دریافت می‌کنید. در ادامه با نصب این پیامک تنظیمات بر روی اینترنت و تلفن‌ همراه شما اعمال می‌شود.

فعال‌سازی اینترنت همراه ایرانسل به‌صورت آنلاین به چه صورت است؟

درصورتی‌ که قصد دارید اینترنت همراه سیم‌کارت ایرانسل خود را به ‌طور آنلاین فعال کنید، باید در گوگل وارد صفحه‌ با عنوان دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل شوید. ابتدا شماره‌ تلفن همراه خود را در کادر موردنظر وارد می‌کنید، سپس رمز عبور برای شماره همراه ثبت‌شده ارسال می‌شود. در ادامه صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که شماره خط ایرانسل موردنظر و رمز عبور پیامک شده بر روی آن خط را باید وارد کنید. در این بخش یک کادر زرد رنگ وجود دارد که روی آن تنظیمات نوشته شده است. با کلیک بر روی این کادر صفحه جدیدی باز می‌شود که دارای دو گزینه اینترنت همراه و یا پیام چندرسانه‌ای است. درنهایت گزینه اینترنت همراه را انتخاب کرده و پیامک حاوی تنظیمات اینترنت همراه به شماره ثبت‌ شده ارسال می‌شود.

تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل به‌طور دستی به چه صورت انجام می شود؟

این روش در تلفن‌همراه های مختلف ممکن است کمی تفاوت داشته باشد، اما به‌طورکلی روش دشواری نیست و فرصت زیادی نیز از شما نمی‌گیرد. برای تنظیم اینترنت همراه به روش دستی اول باید وارد تنظیمات تلفن‌ همراه شده و گزینه اتصال یا همان Connections را انتخاب کنید. پس‌ از آن صفحه جدید باز می‌شود که شبکه‌های تلفن‌همراه در آن وجود دارد. در قدم بعد گزینه Access Point Names که به فارسی همان نقطه دستیابی می شود را انتخاب ‌کنید. در ادامه نوع این سیم‌کارت خود که ایرانسل می‌باشد را انتخاب کرده و آن را اضافه ‌کنید.
صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن باید نام را عبارت Internet-Irancel  وارد کنید و پس‌از آن اسم دستیابی یا APN را mtnirancell بگذارید .حال تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل شما اعمال ‌شده و تنها با یک ‌بار روشن و خاموش کردن تلفن‌همراه این تنظیمات را بر روی سیم‌کارت خود مشاهده می‌کنید.

کندو - دریافت پیامک ایرانسل

 تنظیمات اینترنت ایرانسل در آیفون و اندروید

طرفداران گوشی‌های آیفون و اندروید در ایران بسیار زیاد هستند با در نظر گرفتن این موضوع سعی می‌کنیم تا نحوه راه اندازی اینترنت ایرانسل را در این گوشی‌ها برای شما آموزش دهیم.

روش اول

اولین روش و البته آسان‌ترین روش جهت فعال سازی اینترنت ایرانسل در گوشی‌های آیفون و اندروید استفاده از کد دستوری است که برای انجام دادن آن کافی است شماره *555*4* 2# را در بخش تماس وارد کنید. بعد از وارد کردن این شماره دکمه تماس را فشار دهید تا تنظیمات مربوط به اینترنت ایرانسل به صورت پیام کوتاه برای شما ارسال شود. همانطور که در قسمت قبل هم گفتیم در صورت درخواست رمز می‌توانید عدد 1234 را وارد کنید.

روش دوم

جهت راه اندازی اینترنت به کمک دریافت تنظیمات آنلاین لازم است وارد صفحه اینترنتی این اپراتور شوید و سپس با پر کردن فرم موجود در آن و قرار دادن شماره تلفن همراه خود در سایت اینترنت سیم کارت را فعال نمایید. مراحل انجام دادن این روش به صورت زیر است:

  1. بعد از وارد شدن به سایت شمارهسیم کارت ایرانسل را وارد کنید و دکمه ارسال رمز را فشار دهید تا رمز مورد نظر به صورت پیامک به تلفن همراه ارسال شود.
  2. بعد از انجام دادن مرحله اول وارد صفحه جدید خواهید شد که لازم است دوباره شماره تلفن همراه خود و پیامک دریافتی را وارد کنید تا تنظیمات مربوط اینترنت ایرانسل به گوشی شما ارسال شود.
  3. تنظیمات ارسال شده به صورت پیامک خواهد بود که بعد از دریافت لازم است دکمه ذخیره را فشار دهید و هر کجا لازم شد از رمز 1234استفاده کنید.
  4. بعد از انجام دادن مراحل بالا اینترنت گوشی خود را روی حالت فعال قرار دهید تا به راحتی از اینترنت سیم کارت ایرانسل استفاده کنید و  نیازهای خود را برطرف نمایید.

 روش سوم

فعال کردن اینترنت سیم کارت ایرانسل به صورت دستی در تمامی مدل‌های گوشی های تلفن همراه یکسان نیست به خاطر همین موضوع در ادامه تنظیمات مربوط به گوشی های آیفون و  اندروید را آموزش خواهیم داد.

تنظیمات اینترنت ایرانسل در آیفون

اگر قصد راه اندازی اینترنت سیم کارت ایرانسل در گوشی آیفون را دارید به ترتیب مراحلی را که در ادامه  خواهیم گفت را انجام دهید.

  1. ابتدا به بخش تنظیمات گوشی بروید و در این بخش وارد قسمت Cellular Dataشوید و آن را فعال کنید. بعد از فعال کردن این قسمت گزینه‌ای با نام Cellular Data network ظاهر خواهد شد که لازم است روی آن کلیک کنید و در صفحه باز شده بخش APN را انتخاب نمایید.
  2. بعد از وارد شدن به این بخش در مقابل قسمت APN  عبارت mtnirancell را تایپ کنید و دکمه ذخیره را فشار دهید. در پایان بعد از انجام دادن مراحل فوق گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

 تنظیمات اینترنت ایرانسل در اندروید

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که قصد راه‌اندازی سرویس اینترنت ایرانسل را در گوشی اندروید خود دارید با ما همراه باشید و مراحل گفته شده را به ترتیب انجام دهید.

  1. در ابتدا به بخش تنظیمات گوشی بروید و گزینه Connections فشار دهید. در صفحه جدید باز شده بخش Mobile Networks را انتخاب کرده و گزینه Access Point Names  را فشار دهید. بعد از انجام دادن این مراحل در پایان روی دکمه Add  کلیک کنید.
  2. پس از انجام دادن تمام مراحل گفته شده در قسمت بالا صفحه در گوشی شما باز خواهد شد که لازم است در بخش Name عبارت Irancell-Internet را تایپ کنید و در بخش Apn عبارت mtnirancell را تایپ کرده و سپس اینترنت گوشی خود را در حالت فعال قرار دهید. اگر بعد از انجام دادن مراحل بالا اینترنت گوشی شما فعال نشد، بهتر است آن را خاموش و روشن کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که همگان می‌دانیم، امروز حضور اینترنت در زندگی بسیار ضروری است و عملا بدون آن کار‌های روزمره پیش نمی‌روند. به همین منظور افراد به‌دنبال پرسرعت‌ترین اینترنت در هر دوره می‌باشند. برای این دسترسی می‌توان اینترنت سیم‌کارت ایرانسل را به ‌طور ویژه‌ای تنظیم کرد تا از سرعت بالاتری برخوردار شود. در این متن قصد داشتیم تا سه مورد از راه‌های تنظیم و فعال کردن سرویس اینترنت همراه سیم‌کارت ایرانسل را به شما معرفی کنیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
📝 مقالات تخصصی بیش از 1000
📮 هدف آموزش بازاریابی پیامکی
📈 ماموریت رونق کسب و کار
⚙️ آموزش +20 ابزار پیامکی