نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند، کلیه تخلفات  همچنین جریمه‌های رانندگی که به صورت پیامک برای فرد متخلف ارسال می‌شود، هزینه آن در صورت حساب وی منظور می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ یکشنبه 14 اسفندماه 1401 در جلسه نوبت دوم صحن مجلس، طی بررسی گزارش تلفیق بودجه سال جدید در مورد لایحه سال 1402 کل کشور، بندهای (ط و ی تبصره10) این لایحه تصویب کردند کلیه پیامک‌های تخلفات و جرایم رانندگی که به صورت پیامک به فرد متخلف اعلام می‌گردد به صورت حساب وی افزوده می‌شود. بندهای تصویب شده به شرح زیر است:

بند ط: ‌در اجرای ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 8/12/1389 با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه‌های رانندگی که براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام می‌شود، هزینه پیامک در صورت حساب فرد متخلف منظور می‌گردد.

بند ی: خزانه‌داری کل کشور موظف است صددرصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از محل ماده (۲۳) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اصلاحی 31/3/1390 را هر ماه حسب مورد به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. همچنین وزارت کشور موظف است جریمه‌های وصولی هر استان را، میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و براساس شاخص جمعیت توزیع و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب آنان واریز نماید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
📝 مقالات تخصصی بیش از 1000
📮 هدف آموزش بازاریابی پیامکی
📈 ماموریت رونق کسب و کار
⚙️ آموزش +20 ابزار پیامکی