فناوری پیامک یا همان SMS یکی از پرطرف‌دارترین راه‌های ارتباطی که بیشتر مشترکین تلفن‌های همراه مشتاق دریافت آن هستند در سال 1992 در گروه سماتلکام شرکت مخابراتی ودافون در کشور انگلستان اختراع شد.

یکی از مهندسان این شرکت به نام نیل پاپ ورت که در ساخت این فناوری مشارکت داشت اولین پیام را در دسامبر سال 1992 ارسال کرد. البته نکته جالب آنکه در آن سال تلفن‌های همراه صفحه کلید نداشتند و به این منظور او برای نوشتن پیام کوتاه از رایانه استفاده کرد. البته نیز به عنوان مت مکانن مخترع پیامک، ایده ارسال آن از طریق شبکه تلفن های همراه را مطرح کرد و به او عنوان خالق پیامک داده شد، خود او چنین نظری را نداشت و معتقد بود این فناوری حاصل تلاش و خرد جمعی بوده است. مت مکانن در30 ژوئن سال 2014 در سن 63 سالگی و پس از مبارزه با بیماری درگذشت.

اما استفاده از خدمات پیام کوتاه یا همان پیامک که جایگزین عبارت SMS یا همان Short Message Service است. برای نخستین مرتبه در سال ۱۳۸۱ در ایران شکل گرفت که با استقبال بسیار زیاد مشترکین اپراتورهای مختلف قرار گرفت و به عنوان یک فناوری اطلاع رسانی سریع و مطمئن مورد استفاده عموم قرار گرفت. و امروزه کاربردهای زیادی در کسب‌وکارها و مشاغل زیادی دارد که منظور یک روش مقرون‌به‌صرفه بازاریابی از آن استفاده می‌شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
📝 مقالات تخصصی بیش از 1000
📮 هدف آموزش بازاریابی پیامکی
📈 ماموریت رونق کسب و کار
⚙️ آموزش +20 ابزار پیامکی