تمام کسب و کارها و تجارت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را به جامعه بزرگی از مخاطبان معرفی کنند و در نتیجه سود بالایی را به دست آورند. روش‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات وجود دارد که در این بین بازاریابی پیامکی به خاطر داشتن مجموعه‌ای از ویژگی‌ها توجه بسیاری از کسب و کارها را به خود جلب کرده است. بازاریابی پیامکی به تجارت‌ها کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را به عنوان بازار هدف قرار دهند.

یکی از پر بازده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات، بازاریابی پیامکی است. بازاریابی پیامکی به این صورت است که شما از طریق ارسال پیام کوتاه به مخاطبان خود آن‌ها را با شرایط جشنواره، تخفیف‌ها، رویدادها و اخبار مطلع می‌کنید.  هدف از بازاریابی پیامکی عبارت است از:

جلب اعتماد مشتریان فعلی

کندو - قدرت بازاریابی پیامکی

قدرت بازاریابی پیامکی

تحقیقات در حوزه بازاریابی نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از درآمد ثابت ماهانه از طرف مشتریان قبلی و وفادار شما تامین می شود. پس لازم است همواره توجه مناسبی به آن‌ها نشان دهید و در حفظ تعامل با آن‌ها بکوشید.

کندو - ابزار تخصصی بازاریابی پیامکی

 جذب مشتریان جدید

به یاد داشته باشید هیچ کسب و کاری بدون به دست آوردن مشتری جدید نخواهد توانست، کسب‌وکار و تجارت خود را گسترش دهد. پس لازم است جهت به دست آوردن درآمد بیشتر به فکر جذب مشتریان جدید باشید.

بازاریابی پیامکی راهکار بسیار مناسبی است تا به هر دو از نیازهای بالا پاسخ دهد. برای بهره‌مندی از این امکان لازم است از اصول و قوانین آن به درستی پیروی کنید.

روش‌های افزایش قدرت بازاریابی پیامکی

کندو - افزایش قدرت بازاریابی پیامکی

افزایش قدرت بازاریابی پیامکی

مانند هر روش و مسیر دیگر بازاریابی پیامکی هم برای به دست آوردن بازده حداکثری نیازمند رعایت اصول و قوانین خاص است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند بازاریابی پیامکی تنها در انتخاب و نگارش یک متن تبلیغاتی خلاصه می‌شود؛ اما این تصور اشتباه است. در بازاریابی پیامکی مجموعه از نکات وجود دارند که در عین سادگی و جزئی بودن نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می‌کنند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم تا به بازدهی حداکثری در این روش برسیم.

تعیین جامعه هدف

اولین پرسش که برای راه اندازی بازاریابی پیامکی لازم است به آن پاسخ دهید این است که مخاطبان شما چه کسانی هستند یا لازم است پیامک‌های ارسال شده به دست چه کسانی برسد؟ تعیین جامعه هدف به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیامک‌های خود را به دست مخاطبانی برسانید که نیازمند کسب‌و‌کار شما باشند. به عنوان مثال کسب و کارهایی که در حوزه لوازم آرایشی فعالیت می‌کنند لازم است پیامک های خود را جهت به دست آوردن نتیجه مطلوب به خانم‌ها ارسال کنند.

در صورتی که این کسب‌وکار نتواند جامعه هدف خود را تعیین کند بدون در نظر گرفتن جنسیت مخاطبان خود پیامک را به همه ارسال می‌کند. ارسال پیامک برای آقایان باعث اتلاف هزینه خواهد شد و در نتیجه جواب مطلوبی را هم به دست نخواهد آورد.

کسب اجازه از مشتریان

برای به دست آوردن نتیجه بهتر و کسب اعتماد از طرف مشتریان لازم است قبل از ارسال پیامک‌های بازاریابی و تبلیغات از او اجازه بگیرید. به عنوان مثال اگر حوزه کسب‌وکار شما یک فروشگاه اینترنتی است با ارسال پیامک از مشتریان خود بپرسید که آیا علاقه‌ای به دریافت پیامک‌های تخفیف هستند یا خیر.

متن پیامک جذاب

کندو - متن پیامک جذاب

متن پیامک جذاب

متاسفانه مدتی است که کسب و کارهای مختلف متن جذابی را برای معرفی یا تبلیغات در پیامک‌ها استفاده نمی‌کنند و بیشتر این پیامک‌ها حالت تکراری و خسته کننده به خود گرفته‌اند. برای به دست آوردن نتیجه بهتر و تاثیرگذاری در ذهن مخاطب لازم است، متن ‌پیامک شما نگارش حرفه‌ای و جذاب داشته باشد. این ویژگی کمک می‌کند تا مخاطب توجه بیشتری به متن پیامک شما داشته باشد.

 

انتخاب زمان مناسب ارسال پیامک

در مرحله اول توجه داشته باشید که ارسال پیامک به صورت پی‌درپی و بدون برنامه‌ریزی نه تنها باعث اثرگذاری بیشتر نخواهد بود؛ بلکه سبب می‌شود تا مخاطبان شما حس خوبی در این مورد نداشته باشند. در بیشتر اوقات مخاطبان برای خلاص شدن از شر پیامک‌های تبلیغاتی که به صورت پی‌درپی ارسال می‌شوند، شماره آنها را بلاک می‌کنند. پس برای افزایش قدرت بازاریابی پیامکی سعی کنید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

در مرحله دوم انتخاب زمان مناسب جهت ارسال پیامک باعث می‌شود تا بیشترین تاثیر گذاری و بازدهی را داشته باشید. به عنوان مثال پیامک‌هایی که در ساعت ۹ صبح تا ۹ شب ارسال می‌شوند بهترین فیدبک را از طرف مخاطبان به دست می‌آورند.

تشکیل تیم بازاریابی پیامکی

آخرین و مهم‌ترین مورد برای به دست آوردن قدرت حداکثری پیامک در زمینه بازاریابی و تبلیغات برخورداری از یک استراتژی مناسب است. برای به دست آوردن این استراتژی لازم است از افراد حرفه‌ای و ماهر کمک بگیرید. این مجموعه از افراد متخصص تشکیل می‌شود که عبارتند از: متخصص تبلیغات، متخصص رسانه‌های اجتماعی، متخصص خرده‌فروشی، تحلیلگر میزان تخفیف و …

افراد تیم بازاریابی پیامکی لازم است به صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده فعالیت‌های خود را انجام دهند تا در  مدت زمان کوتاه نتیجه مطلوبی به دست بیاید. هرچقدر تیم بازاریابی پیامکی شما کامل‌تر باشد میتوانید به قدرت بازاریابی پیامکی بیشتر پی ببرید.

سخن پایانی

بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های موثر در امر بازاریابی و تبلیغات است. این روش همانند سایر روش‌ها جهت به دست آوردن نتیجه مطلوب و بازدهی حداکثر لازم است اصول و قوانین آن را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و به آن‌ها عمل کنیم. در این راستا شناخت مشتریان، زمان مناسب برای ارسال پیام و نحوه نگارش پیام از جمله موارد بسیار مهم هستند که توجه به هر یک به طور مستقیم در بازدهی قابل مشاهده خواهند بود. به نظر شما جهت افزایش قدرت بازاریابی پیامکی لازم است به چه مواردی توجه کنیم؟

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
📝 مقالات تخصصی بیش از 1000
📮 هدف آموزش بازاریابی پیامکی
📈 ماموریت رونق کسب و کار
⚙️ آموزش +20 ابزار پیامکی