ما در دوران طلایی عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم. استفاده از وسایل هوشمند به موضوعی بسیار ضروری در زندگی ما بدل شده است. واژه‌ی هوشمند این روزها در کنار خیلی از مشاغل به چشم می‌خورد. برای مثال مدارس هوشمند عنوانی است که در این چند سال اخیر به گوش خیلی از والدین خورده است. برای آنکه قادر باشیم تا بگوییم مدارس ما هوشمند است؛ چند فاکتور بسیار اساسی نیاز است که توسط مدیران مدارس باید فراهم گردد. اما آیا می‌دانستید که ارسال پیامک از طرف مدرسه یکی از ابزارهایی است که در مدارس هوشمند بسیار حائز اهمیت می‌باشد؟ در این مقاله قصد داریم تا در مورد ارتباط پیامکی با اولیا؛ در مدارس هوشمند با هم صحبت کنیم. همراه ما باشید.

استفاده از سامانه پیامکی در سیستم آموزش و پروش

سامانه پیامکی یکی از روش‌های بسیار پر طرفدار برای تبلیغات مشاغل گوناگون محسوب می‌شود که در حوزه‌ی آموزشی و به طور کلی آموزش و پرورش هم به این روش بسیار نیازمند است. ما در این مقاله قصد نداریم که پیرامون تبلیغات پیامکی صحبتی کنیم. فقط می‌خواهیم به شما که یه مدیر مدرسه امروزی و هوشمند هستید، بگوییم که از سامانه پیامکی چه استفاده‌های بهینه‌ای می‌توانید انجام دهید تا هم استایل خاص کاری خود را حفظ کنید و هم در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

پیامک حضور و غیاب در مدارس هوشمند

حتماً به یاد دارید که در زمان قدیم، معلم دفتری بزرگ داشت که اسامی هر کدام از ما در آن نوشته شده بود و با حضور و غیاب کلاسی یک تیک حضور جلوی نام ما نقش می‌بست. جالب است بدانید که در مدارس هوشمند امروزی دانش آموزان با ثبت اثر انگشت ورود و خروج خود را به مدرسه اعلام می‌نمایند و هم زمان به اولیا دانش آموز پیامکی به صورت خودکار ارسال می‌شود که در متن آن ساعت ورود و خروج دختر یا پسرشان ذکر شده است.

کندو - پیامک حضور و غیاب در مدارس هوشمند

پیامک حضور و غیاب در مدارس هوشمند

کندو - تبلیغات پیامکی برای طلافروشی

پیامک تشکیل یا عدم تشکیل کلاس‌های فوق برنامه یا کنکور

خب این را همه می‌دانیم که ساعت کاری مدرسه کاملاً مشخص است اما گاهی اوقات بعد از ساعت مدرسه کلاس فوق برنامه و یا کنکور تعریف می‌شود. مدرسه از طریق ارسال پیامک می‌تواند تشکیل یا عدم تشکیل کلاس‌های نام برده را به اطلاع دانش آموز یا اولیا برساند.

یادآوری زمان آزمون

در زمان قدیم هنگامی که به امتحانات نزدیک می‌شدیم، مدرسه برگه‌ای در اختیار ما قرار می‌داد که حاوی تاریخ، موضوع امتحان و ساعت آن بود. مدارس امروزی برنامه امتحانی را از طریق پیامک اعلام می‌نمایند. برخی مدارس نیز آزمون‌های جامع در روز جمعه دارند که می‌توانند از طریق پیامک آزمون و ساعت آن را یادآور شوند.

اعلام مراسم و جشنواره‌های درون مدرسه‌ای

مدارس می‌توانند از طریق ارسال پیامک برای اولیا برنامه و ساعت مراسمی مانند عزاداری‌های محرم، اعیاد مذهبی، اعیاد فرهنگی و … را به اطلاع برسانند. همین طور می‌توانند برای جشنواره‌های مختلف درون مدرسه‌ای مانند جشنواره غذا، جشنواره خیره و … از طریق پیامک، علاوه بر اطلاع رسانی به اولیا، از آنها کمک برای برگزاری مراسم نیز نیز طلب کنند.

اطلاع رسانی برای زمان گرفتن کارنامه

مدارس هوشمند و جدید، دیگر کاغذی به نام کارنامه به دست اولیا نمی‌دهند. بلکه کارنامه را در سایت و صفحه‌ی پروفایل مخصوص دانش آموز بارگزاری می‌کنند. از طریق پیامک‌ می‌توانند اعلام نمایند که کارنامه‌ها بارگزاری شده و اولیا قادر هستند با مراجعه به سایت مدرسه، کارنامه دانش آموز خود را دریافت نمایند.

کندو - اطلاع رسانی برای زمان گرفتن کارنامه

اطلاع رسانی برای زمان گرفتن کارنامه

اعلام زمان ثبت نام و یادآوری موعد پرداخت شهریه

در بازه‌ی زمان ثبت نام، مدارس می‌توانند پیامکی برای اولیا ارسال کنند و از آنها بخواهند که اگر قصد ثبت نام سال آینده فرزند خود را دارند حتما تا تاریخ مشخص شده به مدرسه رجوع کنند. همچنین اولیایی که به صورت قسطی شهریه خود را پرداخت می‌کنند، مدرسه باید پیامک یادآوری هنگام موعد چک برای اولیا ارسال نماید.

ارسال لینک نظر سنجی برای اولیا

جهت بهبود عملکرد درون مدرسه‌ای، مدارس موظف هستند که صفحه‌ای در سایت قرار دهند و در مورد عملکرد و اخلاق آموزگاران، مسئولان اجرایی و … از اولیا نظر سنجی کنند. لینک نظر سنجی از طرف مدرسه باید برای اولیا پیامک شود.

کندو - ارسال لینک نظر سنجی برای اولیا

ارسال لینک نظر سنجی برای اولیا

ارسال پیامک پیش نویس حقوقی برای پرسنل مدرسه

بخش حسابداری مدرسه می‌تواند تنظیم کند که موعد حقوق پرسنل، پیامکی به صورت پیش نویس برای آنها ارسال گردد و در متن آن مواردی مانند: پاداش، کسری حقوق و … ذکر شود.

ارسال پیامک تبریک و تسلیت در رویدادهای خاص

واحد فرهنگی مجموعه می‌تواند در مناسبت‌های خاص مانند عید نوروز، اعیاد مذهبی، حتی روز تولد دانش آموز پیامک تبریک برای اولیا ارسال نماید. حتی می‌تواند در مراسم‌های عزاداری مانند محرم، شهادت امامان و … پیام تسلیت نیز ارسال نمایند.

سخن آخر

وقتی صحبت از مدارس هوشمند به میان می‌آید برخی از افراد اولین موردی که به ذهنشان می‌آید تخته‌های هوشمند داخل کلاس است. در صورتی که یک مدرسه هوشمند باید برنامه ریزی خاصی داشته باشد و از ابزارهای ارتباطی ویژ‌ه‌ای استفاده کند که با متد روز کاملاً هماهنگ باشد. یکی از این ابزارها ارتباط مدرسه از طریق پیامک با اولیا است که در این مقاله مفصل در مورد آن با هم صحبت کردیم.

چنانچه به دنبال خرید بسته های پیامکی برای مدارس خصوصیی یا دولتی جهت اطلاع رسانی میباشید، میتوانید از سایت کندو مناسبترین قیمت ارسال پیامک انبوه را مشاهده نمایید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
📝 مقالات تخصصی بیش از 1000
📮 هدف آموزش بازاریابی پیامکی
📈 ماموریت رونق کسب و کار
⚙️ آموزش +20 ابزار پیامکی